Wersja: 1.0
Zaktualizowano: 28.05.2013
§ Regulamin czatu §
Czat jest miejscem do prowadzenia rozmów między użytkownikami. W związku z tym, że na czacie jest wielu użytkowników zostały wprowadzone pewne ograniczenia w warunkach jego użytkowania. W przeciwnym razie na czacie zapanował by chaos, a normalna konwersacja stała by się niemożliwa.
Ten zbiór zasad został opracowany w oparciu o netykietę oraz publicznie dostępne regulaminy serwisów internetowych.
Na czacie bardzo surowo będzie karane nieprzestrzeganie polskiego prawa a w szczególności ustaw: Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi z dnia 26 października 1982 r, Ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii z dnia 24 kwietnia 1997 r., Ustawy o języku polskim z dnia 7 października 1999 r. oraz Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r.
Co za tym idzie surowo zabronione są treści które:
- * naruszają zasady współżycia społecznego;
- * namawiają do popełnienia lub doradzają w popełnieniu samobójstwa lub samookaleczenia;
- * grożą innym osobom popełnieniem przestępstwa na jego szkodę lub szkodę osoby jego najbliższej;
- * obrażają inne narodowości, rasy ludzkie, religie;
- * nawołują do popełnienia przestępstwa;
- * propagują totalitarny ustrój państwa lub nawołuje do nienawiści na tle różnic narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość;
- * zawierają pomówienia – informacje obarczające niepotwierdzonymi zarzutami inne osoby;
- * lżą osoby publiczne;
- * promują alkohol;
- * przyczyniają się do łamania praw autorskich lub naruszają prawa autorskie i licencje podmiotów trzecich;
- * promują środki odurzające, narkotyki;
- * ujawniają bez czyjejś wyraźnej zgody dane osobowe, identyfikatory komunikatorów internetowych, fotografie, adres poczty elektronicznej, miejsce zamieszkania, pracy, przebywania, numery telefonów, tablic rejestracyjnych i inne poufne dane;
- * zawierają słowa powszechnie uznane za niecenzuralne.
1. Użytkownik ma obowiązek:
- a) zapoznać się z regulaminem portalu dostępnym na http://www.cda.pl/regulamin oraz regulaminem czatu;
- b) przestrzegać zasad poprawnej polszczyzny;
- c) używać emotikon z rozwagą - one są tylko dodatkiem do tekstu;
- d) dostosować się do upomnień oraz uwag moderatora.
2. Użytkownikowi nie wolno:
- a) używać wulgaryzmów. Wulgaryzm wykropkowany, wygwiazdkowany bądź też zamiana w na v-v będzie traktowana na równi ze zwykłym wulgaryzmem;
- b) obrażać innych użytkowników czatu;
- c) pisać nieprzerwanie wielkimi literami. W internecie jest to uważane za krzyk i nie jest mile widziane;
- d) posiadać nicka o treści wulgarnej, rasistowskiej, seksistowskiej, obraźliwej, nawiązującej do erotyki, nieprzyzwoitej lub też w jakikolwiek inny sposób moralnie niegodziwej;
- e) zakładać drugiego konta. Zwłaszcza jeśli poprzednie zostało zbanowane;
- f) pisać naprzemiennie wielkimi i małymi literami (tzw poke-pismo);
- g) wklejać wierszyków, dowcipów, rymowanek oraz ciągów znaków mających utworzyć ASCII-Art;
- h) podawać się za osoby którymi nie są (administrację portalu, moderatorów) ani podszywać się pod inne osoby tworząc np. podobne nicki;
- i) rozsyłać spamu i floodować;
- j) reklamować stron internetowych, rozsyłać linków referencyjnych, prosić o plusy, promować kluby piłkarskie itp.
3. Porządku i przestrzegania regulaminu pilnują moderatorzy. Każdy moderator ma przed nickiem znaczek małpki (@).
- a) moderator może upominać użytkowników czatu;
- b) moderator może wyprosić z czatu użytkownika. Moderator nie musi stosować upomnień przed wyproszeniem;
- c) moderatorzy mają możliwość wypraszania użytkowników ze wszystkich pokoi, także założonych przez użytkowników.