@anonim: W sumie z tym psychiatrą to masz rację. Ludzie traktujący dosłownie Pismo Święte trochę zasługują na "zakład tam gdzie oszczędzają na klamkach", ale nie powinno obrażać uczuć religijnych. Sam jestem wierzący, ale nie w sposób doktrynalny. Może i Bóg stworzył świat, ale "O Boże" nie w 7 dni i nie 6000 lat temu ;-)
A aby rozładować sytuację;-) "Jeżeli, daj Boże, Pana Boga nie ma, to chwała Bogu; ale natomiast jeśli, nie daj Bóg, Pan Bóg jest, to niech nas ręka boska broni. (J.T. Stanisławski)"
Odpowiedz
@Manic: Podążanie za prawdą i niezliczone dowody przekonały Mnie, że to Bóg stworzył świat. Wiara w Boga to nie religia. Wiara to wiara. Religia to sekciarski biznes. Jezus Chrystus nie powołał papieża ani biskupów.
Możesz pisać różne durnoty na Mój temat. Nie jesteś Moim wrogiem. I jeszcze jedno:
(21) Nie każdy, który Mi mówi: Panie, Panie!, wejdzie do królestwa niebieskiego, lecz ten, kto spełnia wolę mojego Ojca, który jest w niebie. (22) Wielu powie Mi w owym dniu: Panie, Panie, czy nie prorokowaliśmy mocą Twego imienia i nie wyrzucaliśmy złych duchów mocą Twego imienia, i nie czyniliśmy wielu cudów mocą Twego imienia? (23) Wtedy oświadczę im: Nigdy was nie znałem. Odejdźcie ode Mnie wy, którzy dopuszczacie się nieprawości! (24) Każdego więc, kto tych słów moich słucha i wypełnia je, można porównać z człowiekiem roztropnym, który dom swój zbudował na skale. (25) Spadł deszcz, wezbrały potoki, zerwały się wichry i uderzyły w ten dom. On jednak nie runął, bo na skale był utwierdzony. (26) Każdego zaś, kto tych słów moich słucha, a nie wypełnia ich, można porównać z człowiekiem nierozsądnym, który dom swój zbudował na piasku. (27) Spadł deszcz, wezbrały potoki, zerwały się wichry i rzuciły się na ten dom. I runął, a upadek jego był wielki . (28) Gdy Jezus dokończył tych mów, tłumy zdumiewały się Jego nauką. (29) Uczył ich bowiem jak ten, który ma władzę, a nie jak ich uczeni w Piśmie.
Ziemia ma około 6000 tat, wielki potop miał miejsce 4400 lat temu, około 2016 lat temu urodził się z dziewicy Jezus Chrystus. Teraz czekamy na powtórne jego przyjście. 1000 letnie królestwo Jezusa Chrystusa a potem sąd ostateczny. Zniszczenie obecnego wszechświata i Ziemi. Stworzone zostaną Nowa Ziemia i Nowe Niebo.
Odpowiedz
@PewnyPL: to powiedz mi jeszcze jedno skoro uważasz teorię ewolucji i powstania ziemi za brednie 1 - dlaczego Bóg stworzył tak wielki wszechświat z miliardami galaktyk wszechświat który cały czas się rozszerza i "żyje" skoro wystarczyło stworzyć słońce księżyc i ziemię to wystarczy nam by żyć 2 - dlaczego Bóg stworzył ziemię a inne gwiazdy i układy "słoneczne" się tworzą obecnie i będą się tworzyć przez następne miliony lat (bo do tego aby powstały potrzeba tyle czasu) 3 - jak się nazywa sekta która głosi takie bzdury
Odpowiedz
@anonim: 1. Ja tego nie wiem 2. Nigdy nie zaobserwowano procesu tworzenia się gwiazdy jedynie niszczenie gwiazd. 3. Ja nie należę to żadnej organizacji religijnej. Religie uważam, że to sekty. Ja po prostu wierzą w Jezusa Chrystusa i wiem że Bóg jest dowody są na całym świecie.
Odpowiedz
anonim234(*.*.238.234)2016-02-21 14:24:43+7
@PewnyPL: mylisz się właśnie w tym czasie naukowcy obserwują w odległych galaktykach miejsca tworzenia się gwiazd tak zwane gwiezdne żłobki gdzie z pyłu gazów formują się gwiazdy - poczytaj troszkę coś innego niż biblia to poszerzy twoje horyzonty - bo to jest pisane w biblii to jest pisane językiem takim aby zrozumiała to ciemna masa żyjąca w tamtym czasie i to przyznają już dzisiaj nawet księża
Odpowiedz
@anonim: Ciemna masa powiadasz haha. Chrześcijanie od dawna wiedzieli, ze Ziemia jest okrągła bo tak pisze w Biblii. Ludzie myśleli, wcześniej jest jest tylko kilka tysięcy gwiazd a w Biblia mówi, że są niezliczone ilości gwiazd.
Odpowiedz
@anonim: Wracają do gwiezdnych żłobków. W centrach galaktyk są czarne dziury, a jak wiadomo czarne dziury wszystko w wsysają, czyli w pobliżu czarnej dziury gwiazdy się nie formują a rozpadają !!!
Odpowiedz
anonim234(*.*.238.234)2016-02-21 15:08:40+7
@PewnyPL: poczytałem w teorii hydropłyt pisze m in Wiek wody odnalezionej w podziemnych jeziorach szacuje się na 10 tysięcy lat, jest to gwarancja wysokiej jakości wody, która może być porównywalna do tej z najlepszych źródeł europejskich. jak to więc jest że woda jest starsza od ziemi co do gwiezdnych żłobków gdzie się doczytałeś że tworzą się one w centrach galaktyk ja niczego takiego nie napisałem
Odpowiedz
Europejscy astronomowie przy użyciu największego na świecie interferometru radiowego Atacama Large Millimeter Array (ALMA) znajdującego się na płaskowyżu Chajnantor w Chile zaobserwowali ostatnio narodziny niezwykle masywnej gwiazdy - przynajmniej sto razy bardziej masywnej i milion razy jaśniejszej niż nasze Słońce.
Narodziny gwiazdy zaobserwowano w chmurze pyłu mieszczącej się około 10 tysięcy lat świetlnych od Ziemi. Obłok ten był uważany już wcześniej za miejsce gdzie mogą się rodzic duże obiekty - jest to największy protogwiezdny obiekt w całej Drodze Mlecznej - nikt jednak nie sądził, że uda się faktycznie zaobserwować narodziny tak ogromnej gwiazdy - jej rozmiar i masę osiąga zaledwie 10 tysięcy gwiazd w Drodze Mlecznej, a cała nasza galaktyka posiada ich od 100 do 400 miliardów.
Odpowiedz
anonim234(*.*.238.234)2016-02-21 15:39:46+5
@PewnyPL: a co do wody nie wgłębiałem się w to jak stwierdzili jej wiek ale skoro piszesz że teoria hydropłyt jest wiarygodna to ja to przeczytałem właśnie z tego źródła
Odpowiedz
@anonim: Kiedy supernova wybucha staje się bardzo jasna. Pewnie to zauważyli.
Odpowiedz
anonim92(*.*.51.92) 2016-02-21 16:57:45+9
Galaktyka Andromedy jest 2 miliardy lat świetlnych od Ziemi. Oznacza to, że światło z Andromedy do Ziemi leci 2 miliardy lat. To oznacza, że widzimy galaktykę Andromedy sprzed 2 miliardów lat. To oznacza, że galaktyka Andromedy istniała 2 miliardy lat temu. To oznacza, że te twoje brednie o tym, że świat ma 6000 lat (bo przecież zgodnie z Biblia Bóg stworzył Ziemię najpierw, więc jeśli Ziemia ma 6000 lat, to nic innego nie może być starsze) można sobie wsadzić głęboko gdzieś.
Odpowiedz
@anonim: Bóg dokonał kompletnego i pełnego aktu stworzenia. Adam był dorosłym człowiekiem, drzewa owocowały. Gwiazdy były już widoczne pierwszego dnia.
Nikt nie udowodnił, że prędkość światła jest stała. Stwierdzono jedyna, że średnia prędkość światła to 300 000m/s. Przeprowadzano eksperymenty gdzie spowalniano prędkość światła schładzając je a nawet zatrzymywano do zera (zatrzymano światło) bez utraty energii !!! Z kolei inne eksperymenty dowiodły, że można przyspieszyć prędkość świtała nawet trzystukrotnie !!! Więc skoro nie udowodniono, że prędkość światła jest stała to dlaczego odległość do gwiazd miałaby mieć cokolwiek wspólnego z wiekiem wszechświata ?
Odpowiedz
@PewnyPL: uzupełnię: średnia prędkość światła to 300 000 000 m/s
Odpowiedz
anonim92(*.*.51.92)2016-02-21 19:14:20+6
@PewnyPL: Ordynarnie kłamiesz: maksymalna prędkość światła (fali elektromagnetycznej) w próżni wynosi około 300000km/s. Zostało to wielokrotnie udowodnione przez wiele uniwersytetów na całym świecie. Nic nie ma możliwości poruszać się szybciej. Prędkość światła w atmosferze jest o 0,3% mniejsza, w szkle i innych przezroczystych ciałach stałych (np. diamentach) spada do nawet około 200000km/s, ale to jest granica naturalnego spowolnienia prędkości światła. Jest to spowodowane tym, że foton po uderzeniu w elektron krążący na orbitalu atomu powoduje, że elektron ten na chwilę przeskakuje na wyższy orbital, a następnie opada na niższy, wypromieniowując ten foton, a zajmuje to czas, (dziesiąte tysięcznych części sekundy), w którym ten właśnie foton mógłby lecieć dalej. Natomiast w kosmosie i tak jest próżnia i prędkość światła wynosi około 300000km/s. Jest to potwierdzone np. tym, że łazik marsjański wykonuje polecenia z centrum kontroli po czasie równym dwukrotnej odległości Mars - Ziemia podzielonej przez prędkość światła. Dwukrotnej dlatego, że informacja leciała na Marsa w czasie równym odległości Mars - Ziemia podzielonej przez prędkość światła, a potem tyle samo czasu potrzebowała, by dotrzeć na Ziemię informacja zwrotna (np. zdjęcia). Zresztą, gdyby prędkość światła nie była stała w próżni, to dlaczego wszyscy astronomowie używają do określanie dużych odległości jednostki rok świetlny, równej 60sx60x24x365x300000km/s = 9460800000000km. Czyli jeszcze raz: maksymalna prędkość światła to 300000km/s (300000000m/s), i jest to prędkość światła w próżni kosmicznej. światło może poruszać się wolniej w ośrodku materialnym, ale jak już wspominałem, w kosmosie jest próżnia.
Odpowiedz
@anonim: Poszukaj informacji na temat wyżej wymienionych eksperymentów. Podałeś przykład diamentu. Według teorii ewolucji diamenty mają miliony lat a to nie prawda bo zawierają węgiel C14 a to oznacza, że diamenty mają kilka tysięcy lat.
Odpowiedz
anonim92(*.*.51.92)2016-02-21 23:11:55+1
@PewnyPL: Podałem przykład diamentu jako naturalnie powstałego przezroczystego ciała stałego, a ty mi wygadujesz głupoty i nie rozumiesz informacji. Czas połowicznego rozpad C14, wynoszący 5730 lat oznacza, że na 5730 lat połowa węgla zmienia się w inny pierwiastek po 5730 latach. Czyli jeśli coś zawiera węgiel C-14 to może mieć i 5000 i 10000 lat i milion lat również! Odpowiedz
anonim197(*.*.42.197)2016-02-22 00:04:55+15
@anonim: Węgiel c14 może istnieć według oficjalnej definicji 50 000 lat a zatem nie milion. Faktycznie popaprana ta teoria ewolucja jest.
Odpowiedz
anonim168(*.*.242.168) 2016-02-24 14:29:050
Polska, to kraj wierzący w Chrystusa, więc jeżeli komuś coś się nie podoba, to proszę drzwi otwarte, możecie wyjechać do Ameryki.
Odpowiedz
jak fajnie, znowu bitwa wiara-nauka. problem w tym, ze 'naukowcy' tez pokladaja wiare w odkrycia. To Twoj wybor, wierzyc kolezce ktory odkryl nowa gwiazde, ze rzeczywiscie mowi prawde. Tak samo jak Twoj wybor, czy wierzyc w nauki Chrystusa, Buddy. I nikt mi nie zamydli oczu 'prawdopodobienstwem'. Bo jeszcze chwile temu OFICJALNYM lekiem na psychoze bylo grzebanie metalowym szpikulcem w oczodole-glowie. Nie oceniaj innych po tym, w co wierza. Dla jednego jest potrzeba wyjasniania zagadek za pomoca teorii naukowych (zarowno udowodnionych, jak i nie) a dla drugiego potrzeba wewnetrznej modlitwy i szukania odpowiedzi w samym sobie. Proponuje obejrzec K-PAX i spojrzec na swiat z troche innej perspektywy. Naukowcy-z punktu wiary Wierzacy-z punktu nauki. Mysle, ze jak polaczymy sily, bedziemy eksplorowac mikro i makro kosmos.
Odpowiedz
@anonim: Są 2 rodzaje nauki: 1.kłamstwa za pieniądze, przekręcanie dowodów. (Najbardziej popularna forma) 2.Bazowanie na dowodach, uczciwe podejście, prawda (Nie popularna forma)
Są 2 rodzaje Wiary: 1. ,,Wiara'' za pieniądze np. papież, biskup (Wszystkie religie) (Najbardziej popularna forma) 2. Szczera Wiara z serca. Wiara to nie religia. Religia to sekciarski biznes. (Nie popularna forma)
A więc uczciwe podejście, prawdziwe do dowodów naukowych prowadzi do szczerej Wiary w Boga.
Odpowiedz
anonim169(*.*.32.169) 2016-02-23 08:20:380
PewnyPL, to tylko teoria i nie ma na to dowodów. Więc adze unikać "pewności" w tej dziedzinie bo gdy prawda zostanie odkryta możesz być lekko rozczarowany jeśli ta teoria nie będzie pasować.
Odpowiedz
@anonim: Mnie interesuje tylko prawda. No sorry ale jak znaleziono kości dinozaura obok kości człowieka to całkowicie pomięto w publikacjach informacje o kościach człowieka. Kolejna sprawa to erupcja wulkanu na Hawajach w 1959 roku. Bazalt z tej erupcji ma zgodnie z datowaniem potasowo-argonowym 8,5 miliona lat, no wał ewidentny.
Odpowiedz
@anonim: No tak zapomniałem napisać o NIEKWESTIONOWANYM HICIE :). Gdy znaleziono młotek ,,wrośnięty'' w skałę, która ma rzekomo miliardy lat to ewolucjoniści powiedzieli, że kosmici odwiedzili Ziemie miliardy lat wcześniej. Ten młotek to twór ewidentnie ludzki. Po prostu gdy coś nie pasuje do ich teorii to są wstanie oszukiwać byleby nie powiedzieć prawdy, że ich metody nie badawcze nie działają. Zrozumcie o co tutaj chodzi. Gdyby przyznali się, ze kłamią bardzo wielu naukowców straciłoby pracę a nauczyciele w szkołach uczący tych bredni tak samo są do zwolnienia. Kłamią dla pieniędzy.
Odpowiedz
Komentarze z FB
Dodaj komentarz
A i jeszcze jedno...
Admin ty pierdolony śmieciu rusz dupe i kasuj ten jebany spam! Odpowiedz
Ludzie traktujący dosłownie Pismo Święte trochę zasługują na "zakład tam gdzie oszczędzają na klamkach", ale nie powinno obrażać uczuć religijnych.
Sam jestem wierzący, ale nie w sposób doktrynalny.
Może i Bóg stworzył świat, ale "O Boże" nie w 7 dni i nie 6000 lat temu ;-)
A aby rozładować sytuację;-)
"Jeżeli, daj Boże, Pana Boga nie ma, to chwała Bogu; ale natomiast jeśli, nie daj Bóg, Pan Bóg jest, to niech nas ręka boska broni. (J.T. Stanisławski)" Odpowiedz
Możesz pisać różne durnoty na Mój temat. Nie jesteś Moim wrogiem. I jeszcze jedno:
(21) Nie każdy, który Mi mówi: Panie, Panie!, wejdzie do królestwa niebieskiego, lecz ten, kto spełnia wolę mojego Ojca, który jest w niebie. (22) Wielu powie Mi w owym dniu: Panie, Panie, czy nie prorokowaliśmy mocą Twego imienia i nie wyrzucaliśmy złych duchów mocą Twego imienia, i nie czyniliśmy wielu cudów mocą Twego imienia? (23) Wtedy oświadczę im: Nigdy was nie znałem. Odejdźcie ode Mnie wy, którzy dopuszczacie się nieprawości! (24) Każdego więc, kto tych słów moich słucha i wypełnia je, można porównać z człowiekiem roztropnym, który dom swój zbudował na skale. (25) Spadł deszcz, wezbrały potoki, zerwały się wichry i uderzyły w ten dom. On jednak nie runął, bo na skale był utwierdzony. (26) Każdego zaś, kto tych słów moich słucha, a nie wypełnia ich, można porównać z człowiekiem nierozsądnym, który dom swój zbudował na piasku. (27) Spadł deszcz, wezbrały potoki, zerwały się wichry i rzuciły się na ten dom. I runął, a upadek jego był wielki . (28) Gdy Jezus dokończył tych mów, tłumy zdumiewały się Jego nauką. (29) Uczył ich bowiem jak ten, który ma władzę, a nie jak ich uczeni w Piśmie.
(Ew. Mateusza 7:21-29, Biblia Tysiąclecia) Odpowiedz
1 - dlaczego Bóg stworzył tak wielki wszechświat z miliardami galaktyk wszechświat który cały czas się rozszerza i "żyje" skoro wystarczyło stworzyć słońce księżyc i ziemię to wystarczy nam by żyć
2 - dlaczego Bóg stworzył ziemię a inne gwiazdy i układy "słoneczne" się tworzą obecnie i będą się tworzyć przez następne miliony lat (bo do tego aby powstały potrzeba tyle czasu)
3 - jak się nazywa sekta która głosi takie bzdury Odpowiedz
2. Nigdy nie zaobserwowano procesu tworzenia się gwiazdy jedynie niszczenie gwiazd.
3. Ja nie należę to żadnej organizacji religijnej. Religie uważam, że to sekty. Ja po prostu wierzą w Jezusa Chrystusa i wiem że Bóg jest dowody są na całym świecie. Odpowiedz
Wiek wody odnalezionej w podziemnych jeziorach szacuje się na 10 tysięcy lat, jest to gwarancja wysokiej jakości wody, która może być porównywalna do tej z najlepszych źródeł europejskich.
jak to więc jest że woda jest starsza od ziemi
co do gwiezdnych żłobków gdzie się doczytałeś że tworzą się one w centrach galaktyk ja niczego takiego nie napisałem Odpowiedz
Podaj choć jeden zaobserwowany przykład powstania gwiazdy. Odpowiedz
Europejscy astronomowie przy użyciu największego na świecie interferometru radiowego Atacama Large Millimeter Array (ALMA) znajdującego się na płaskowyżu Chajnantor w Chile zaobserwowali ostatnio narodziny niezwykle masywnej gwiazdy - przynajmniej sto razy bardziej masywnej i milion razy jaśniejszej niż nasze Słońce.
Narodziny gwiazdy zaobserwowano w chmurze pyłu mieszczącej się około 10 tysięcy lat świetlnych od Ziemi. Obłok ten był uważany już wcześniej za miejsce gdzie mogą się rodzic duże obiekty - jest to największy protogwiezdny obiekt w całej Drodze Mlecznej - nikt jednak nie sądził, że uda się faktycznie zaobserwować narodziny tak ogromnej gwiazdy - jej rozmiar i masę osiąga zaledwie 10 tysięcy gwiazd w Drodze Mlecznej, a cała nasza galaktyka posiada ich od 100 do 400 miliardów. Odpowiedz
Oznacza to, że światło z Andromedy do Ziemi leci 2 miliardy lat.
To oznacza, że widzimy galaktykę Andromedy sprzed 2 miliardów lat.
To oznacza, że galaktyka Andromedy istniała 2 miliardy lat temu.
To oznacza, że te twoje brednie o tym, że świat ma 6000 lat (bo przecież zgodnie z Biblia Bóg stworzył Ziemię najpierw, więc jeśli Ziemia ma 6000 lat, to nic innego nie może być starsze) można sobie wsadzić głęboko gdzieś. Odpowiedz
Nikt nie udowodnił, że prędkość światła jest stała. Stwierdzono jedyna, że średnia prędkość światła to 300 000m/s. Przeprowadzano eksperymenty gdzie spowalniano prędkość światła schładzając je a nawet zatrzymywano do zera (zatrzymano światło) bez utraty energii !!! Z kolei inne eksperymenty dowiodły, że można przyspieszyć prędkość świtała nawet trzystukrotnie !!! Więc skoro nie udowodniono, że prędkość światła jest stała to dlaczego odległość do gwiazd miałaby mieć cokolwiek wspólnego z wiekiem wszechświata ? Odpowiedz
Czyli jeszcze raz: maksymalna prędkość światła to 300000km/s (300000000m/s), i jest to prędkość światła w próżni kosmicznej. światło może poruszać się wolniej w ośrodku materialnym, ale jak już wspominałem, w kosmosie jest próżnia. Odpowiedz
Odpowiedz
problem w tym, ze 'naukowcy' tez pokladaja wiare w odkrycia.
To Twoj wybor, wierzyc kolezce ktory odkryl nowa gwiazde, ze rzeczywiscie mowi prawde.
Tak samo jak Twoj wybor, czy wierzyc w nauki Chrystusa, Buddy.
I nikt mi nie zamydli oczu 'prawdopodobienstwem'.
Bo jeszcze chwile temu OFICJALNYM lekiem na psychoze bylo grzebanie metalowym szpikulcem w oczodole-glowie.
Nie oceniaj innych po tym, w co wierza. Dla jednego jest potrzeba wyjasniania zagadek za pomoca teorii naukowych (zarowno udowodnionych, jak i nie) a dla drugiego potrzeba wewnetrznej modlitwy i szukania odpowiedzi w samym sobie.
Proponuje obejrzec K-PAX i spojrzec na swiat z troche innej perspektywy.
Naukowcy-z punktu wiary
Wierzacy-z punktu nauki.
Mysle, ze jak polaczymy sily, bedziemy eksplorowac mikro i makro kosmos. Odpowiedz
1.kłamstwa za pieniądze, przekręcanie dowodów. (Najbardziej popularna forma)
2.Bazowanie na dowodach, uczciwe podejście, prawda (Nie popularna forma)
Są 2 rodzaje Wiary:
1. ,,Wiara'' za pieniądze np. papież, biskup (Wszystkie religie) (Najbardziej popularna forma)
2. Szczera Wiara z serca. Wiara to nie religia. Religia to sekciarski biznes. (Nie popularna forma)
A więc uczciwe podejście, prawdziwe do dowodów naukowych prowadzi do szczerej Wiary w Boga. Odpowiedz