Komentarze zawierające linki, zdjęcia lub spam mogą być automatycznie kasowane.
anonim94(*.*.82.94) 2014-11-02 19:29:09+3
silnik lotniczy gwiazdowy - ze względu na charakterystykę pracy przy stosunkowo małej pr. obr. generuje ogromną moc. Uprzedzając rozkminy na temat 'tuningu' auta czymś takim - masa to 600 - 1500 kg. - tyle co twój cienias lub suv
Odpowiedz
anonim99(*.*.159.99)2014-11-03 11:16:170
@anonim: wcale moc nie jest imponująca biorąc pod uwagę jakie te silniki mają pojemności. Z tego też bierze się masa.
Odpowiedz
anonim99(*.*.159.99) 2014-11-04 01:11:390
te granice 70 to ekstremalnie górna półka. Przeciętnie było to około 40-50 hp z litra. Biorąc pod uwagę, że były to silniki obliczane głównie na jeden zakres obrotów i uturbione. To kompletnie nie zapiera to tchu w piersi. 40 koni w turbo 1l to nie jest nic niesamowitego. W latach 50 samochody z silnikami wolnossącymi osiągały większe moce z litra.
Odpowiedz
anonim94(*.*.82.94)2014-11-04 10:02:090
@anonim: Gdyby nie wpływ uszkodzenia choć jednego cylindra w jednostkach V na przebieg pracy, wszyscy by o silnikach gwiazdowych zapomnieli. Oczywiście istotne jest też dzięki ich konstrukcji samo chłodzenie powietrzem. Dlatego, pomimo większej efektywności silników rzędowych oraz V, W, itd silniki gwiazdowe były najlepszą koncepcją w lotnictwie - przed powstaniem silników turbośmigłowych i odrzutowych.
Odpowiedz
anonim94(*.*.82.94) 2014-11-03 20:20:190
napisałem o proporcjach mocy do obrotów 'specu', skoro jesteś znawcą to doskonale wiesz że w czasach gdy te silniki powstawały współczynnik mocy do pojemności w granicach ~70hp/1dm3 było całkiem imponujące. Wcale nie są bezawaryjne, niestety przebiegi godzinowe są znacznie krótsze niż poczciwe widlaste machiny. To co się w nich liczy to fakt iż awaria części cylindrów nie doprowadzi do szybkiego powrotu na ziemie. silniki o których piszesz mają prawo się sprawdzić jedynie w wyścigach wodnych. Tyle w temacie
Odpowiedz
anonim182(*.*.28.182)2014-11-04 16:56:170
@anonim: gowno prawda co do wyscigow wodnych. jak one sa uzywane w tej chwili w dragsterach na ziemnych top fuel jak juz napisalem
Odpowiedz
anonim94(*.*.82.94)2014-11-05 22:27:190
@anonim: Już nie dąsaj się tak, na ilustracji jest silnik gwiazdowy a nie wyżyłowane v8. Jak już tak wciskasz te dragstery to napisz coś konkretnego a nie sapiesz tylko. Jeśli chodzi o spalanie to liczy się w litrach na sekundę. Bezawaryjność? często wymienia się silnik po jednym wyścigu. Faktycznie z tymi sportami wodnymi przesadziłem, tam muszą być zdecydowanie stabilniejsze jednostki.
Odpowiedz
anonim18(*.*.3.18) 2014-11-03 11:32:270
wcale nie ma duzej mocy specu od google. w silnikach lotniczych takich jak gwiazdowych nie chodzi moc lecz raczej bezawaryjnosc. jezeli chodzi o moc to polecam elephant block v8 klasa dragsterow TOP FUEL 8000hp a w tej chwili maja 10000hp a co do spalania paliwa (nitroetanol) nie pisze bo pewnie i tak nikt nie uwiezy :D
Odpowiedz
Komentarze z FB
Dodaj komentarz
Uprzedzając rozkminy na temat 'tuningu' auta czymś takim - masa to 600 - 1500 kg. - tyle co twój cienias lub suv Odpowiedz
silniki o których piszesz mają prawo się sprawdzić jedynie w wyścigach wodnych. Tyle w temacie Odpowiedz