+ Napisz wiadomość
98083 odsłon wideo
Dołączył(a): 2017-11-06
Najlepsze filmy
http://bandcamp.for-tune.pl/track/pan-sowa
fot. Jurek Bartkowski

Michał urodził sie w 1985 roku w Warszawie. Wokalista, multiinstrumentalista, kompozytor. Jest absolwentem Wydziału Jazzu Państwowej Szkoły Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. 

Dzisiaj komponuje, śpiewa i pisze teksty. Są głownie o miłości i drobnych radościach w życiu, bo to właśnie z nich czerpie swoje największe inspiracje. Pomysły na aranż podsuwają mu pop, rock, funk, jazz, muzyka elektroniczna... po prostu wyznaje, że muzyka jest jedna. Mocno energetyczne koncerty pokazują, że robi to, co kocha. Plus nietuzinkowe aranże na dużo instrumentów. 

Ma bogate doświadczenie sceniczne. W ciągu ostatnich dwóch lat miał przyjemność występować u boku takich gwiazd jak znany na całym świecie Adam Lambert (Eska Music Awards 2015), w Polsce ENEJ (Świat się kreci), Marta Podulka (m.in. Top Trendy 2014). 

W 2015 roku zagrał szereg autorskich koncertów i supportów w Polsce m.in. przed Melą Koteluk (Palladium), LAO CHE (Teatr Szekspirowski). 

Rok 2016 rozpoczął koncertami charytatywnymi, koncertami i warsztatami. Nagrał autorski singiel „Pan Sowa” podejmując współpracę z wydawnictwem For Tune. 

Wydał dwie płyty („IQ” 2011, „MALLADA” 2015) ze swoim jazzowym zespołem Imagination Quartet. Z IQ koncertował w Chinach, Danii, Niemczech, Polsce. Dzięki temu zespołowi artysta zaczął współpracę ze środowiskiem filmowym. 

Jego nietuzinkowy pomysł na aranżacje piosenek przy pomocy Loop Station zdobywa coraz większe uznanie. Został doceniony w programie Must Be The Music 9, występował w ramach Songwriter Łódź Festival 2015. 

Obecnie Sołtan przy współpracy z wydawnictwem For Tune, przygotowuje się do wydania solowego albumu. Płyta będzie zawierać autorskie piosenki, które wykonuje na koncertach przy użyciu loopera. 

Wielka pasja do muzyki, jako ilustracji rzeczywistości zapewnia niezapomniane, oryginalne i wyjątkowe wydarzenie muzyczne. Przy pomocy wielu instrumentów naraz, takich jak wokal, gitary, ukulele w tym U-BASS, instrumenty klawiszowe, beatbox, perkusjonalia, Sołtan w pojedynkę tworzy akompaniament pod swoje teksty.03:11 315 03:11Sołtan - Pan sowa 1080p 1080p

Dodał: ForTuneOfficial

Dominik Wania Trio - Ravel

Visit our store:
http://for-tune.pl/en/plyty/dominik-wania-trio-ravel

Zobacz płytę w naszym sklepie:
http://for-tune.pl/plyty/dominik-wania-trio-ravel

1. NOCTUELLES
2. OISEAUX TRISTES
3. UNE BARQUE SUR L'OCÉAN
4. ALBORADA DEL GRACIOSO
5. LA VALLÉE DES CLOCHES

Dominik Wania -- fortepian
Max Mucha -- kontrabas
Dawid Fortuna -- perkusja

Maurice Ravel uważał się za kompozytora rozumu nie serca, a proces twórczy, twierdził, to nie owoc natchnienia, lecz intelektualna szarada. Z precyzją szwajcarskiego zegarmistrza (jego ojciec był Szwajcarem) pisał, niekiedy wręcz diabolicznie trudne do wykonania utwory, w których nie pozostawiał wykonawcy ani zbyt wiele miejsca na własną interpretację, a ani tym bardziej żadnej przestrzeni improwizatorskiej. Musiał być także człowiekiem wielkiego dystansu do własnej twórczości, skoro komentując swoje opus magnum powiedział: „Udało mi się stworzyć tylko jedno dzieło godne uwagi -- Bolero. Niestety nie ma w nim ani trochę muzyki. To tylko misterna tkanina symfoniczna".

Nie jest przypadkiem, że ten fonograficzny debiut Dominika Wani, dzieje się właśnie wokół muzyki Ravela. Nie jest też pewnie przypadkiem, że odnosi się do jednej konkretnej kompozycji francuskiego impresjonisty, fortepianowej miniatury „Miroirs", napisanej w latach 1904 -- 1905 a zadedykowanej członkom słynnego francuskiego awangardowego Stowarzyszenia Apaczy, którego Ravel był zresztą członkiem.

Na płytę „Ravel" czekali wszyscy śledzący muzyczne działania tego wyśmienitego młodego pianisty i jego Tria.

Subscribe / Subskrybuj: http://www.youtube.com/channel/UCyu6zcdVdjF6KYhUoYOVd-g?sub_confirmation=104:10 830 04:10Dominik Wania Trio - Ravel 720p 720p

Dodał: ForTuneOfficial

Bester Quartet - Hope

Visit our store:
http://for-tune.pl/en/plyty/bester-quartet-krakoff/

Zobacz płytę w naszym sklepie:
http://for-tune.pl/plyty/bester-quartet-krakoff

Koncert zarejestrowano w Sali Koncertowej Filharmonii Narodowej w Warszawie
10 stycznia 2013 roku

Subscribe / Subskrybuj: http://www.youtube.com/channel/UCyu6zcdVdjF6KYhUoYOVd-g?sub_confirmation=108:25 340 08:25Bester Quartet - Hope 1080p 1080p

Dodał: ForTuneOfficial

http://www.sabinameck.com/

Buy CD at
http://store.for-tune.pl/sabina-meck-love-is-here04:33 397 04:33Sabina Meck - Love Is Here 1080p 1080p

Dodał: ForTuneOfficial

Marcin Masecki - Scarlatti

Visit our store:
http://for-tune.pl/en/plyty/marcin-masecki-scarlatti/

Zobacz płytę w naszym sklepie:
http://for-tune.pl/plyty/marcin-masecki-scarlatti/

1. ACT I
2. ACT II
3. ACT III
4. ACT IV
5. ACT V
6. ACT VI
7. ACT VII
8. ACT VIII
9. ACT IX
10.BIS 1 GOLDBERG VARIATIONS -- ARIA
11.BIS 2 GOLDBERG VARIATIONS -- Variation 1

Marcin Masecki -- fortepian, pianino

Nagrano na żywo 20 lipca 2012 w TR Warszawa w Warszawie

Europejską muzykę klasyczną oraz szerokopojęty jazz uprawiam od zawsze (bardzo szeroko pojęty). Były to dwa filary mojej edukacji i obecnie są to dwa moje główne konie pociągowe. Jednak właśnie ta edukacja muzyczna -- i z resztą duża część oficjalnego dyskursu zawodowego -- jest tak skonstruowana, że stawia wyraźną granicę między "klasyką" a "rozrywką". Jest to granica sztuczna oczywiście, ale jej konsekwencje dla muzyków potrafią być niezwykle zgubne. Dochodzi do powszechnie tolerowanych absurdów: konserwatoria muzyczne kształcą wirtuozów instrumentalnych, którzy nie są w stanie czegokolwiek zaimprowizować, a improwizatorzy często nie maja podstawowej wiedzy o historii i teorii muzyki, która niewątpliwie wzbogaciłaby ich wypowiedź. Innym, mniej oczywistym efektem ubocznym tego sztucznego podziału są subtelne kompleksy obu światów. Muzycy klasyczni, zmęczeni i zawstydzeni bezustannym realizowaniem partytur nieboszczyków, z chęcią sięgają po "jazzowe przeróbki" utworów które grali już 72324678909 razy. Z kolei jazzmani, zakłopotani swoimi brakami w rzemiośle i niedostatkiem "głębi", dowartościowują się za pomocą różnego rodzaju stylizacji i pseudoklasycznych aur. Efekty tych działań są -- jak można się domyślać -- okropne. Wynikają bowiem nie z twórczego impulsu lecz z potrzeby tuszowania patologii.

Pierwszą moją próbą połączenia "klasyki" i "jazzu" była płyta "Tribute to Marek & Wacek" nagrana w 1998 roku z moim ówczesnym profesorem Andrzejem Jagodzińskim. Była to próba przesiąknięta powyższymi mechanizmami. Miałem piętnaście lat i tkwiłem po uszy systemie który rozgranicza jazz i klasykę. Dlatego też z artystycznego punktu widzenia (mojego obecnego artystycznego punktu widzenia) jest to płyta o nikłej wartości. Do klasycznych hitów w stylu "Peer Gynt" czy Uwertura z Wilhelma Tella dodawałem jazzowe rytmy. Ot cały zabieg. Później, podświadomie straumatyzowany tym doświadczeniem, postanowiłem nie mieszać moich dwóch pasji i rozwijać je oddzielnie. Oczywiście moja działalność klasyczna czerpała z jazzowej i vice versa, ale nie na poziomie świadomym.

Ocknąłem się rok temu ćwicząc Sonaty Scarlattiego. Podczas pracy często dochodziło do sytuacji w której gromadzące się ciśnienie intelektualne znajdowało nagle wentyl i wybuchało w postaci bezwarunkowej dekonstrukcji danej frazy oraz paru sekund beztroskiej improwizacji. Ku ochłonięciu mózgu. Chwilę później, po rozprostowaniu palców, wracałem do pracy nad tekstem Scarlattiego. Pewnego razu "usłyszałem" jedną z tych dekonstrukcji. Zauważyłem ja i zarejestrowałem. Z technicznego pierdnięcia stała się muzycznym wydarzeniem. I doszło do mnie że może w tym być jakaś wartość, że to może być właśnie naturalna dla mnie metoda mieszania tych moich dwóch światów. Wspomniane dekonstrukcje związane były bowiem z tekstem, wynikały z niego, nie były nakładanymi z zewnątrz filtrami jak w przypadku Marka i Wacka, lecz wyrastały z samych Sonat; były w pewnym sensie wydłużeniem myśli Scarlattiego.

Od tego odkrycia dzielił mnie już mały krok od oficjalnej propozycji artystycznej jaką jest niniejszy krążek. Nie jest to oczywiście zamknięty i skończony projekt. Raczej początek pewnego procesu jakim jest twórcza fuzja muzyki klasycznej i jazzowej. Mam nadzieje kiedyś móc tak dobrze je ze sobą wymieszać żeby nie było śladu po granicy między nimi.

Marcin Masecki

Subskrybuj: http://www.youtube.com/channel/UCyu6zcdVdjF6KYhUoYOVd-g?sub_confirmation=102:32 369 02:32Marcin Masecki - Scarlatti 1080p 1080p

Dodał: ForTuneOfficial

Drodzy państwo, oto klip do utworu "Energia" promujący płytę "Drzewa", płytę można już zamawiać tu:
https://for-tune.pl/oc/gadabit-drzewa

Tekst,Rap: Ind
Produkcja: K-Oui
Gramofony: Dj Feel-X
Wokal: Magda Niedbała
Skrzypce: Stanisław Słowiński
Miks i master: Tomasz Kubiak (Studio Centrum)
Video: Jakub "Kita" Kitajewski dla Make a Move Production

O PŁYCIE
Potencjał drzemiący w Gadabicie przekonał do udziału w projekcie uznanych muzyków z pozornie odrębnych środowisk. Trójka młodych ludzi zaraziła swą wizją artystyczną, m.in.: Kubę Płużka – wyróżniającego się na rodzimej scenie pianistę jazzowego (nominacja w konkursie Fryderyk 2014), światowej klasy mezzosopranistkę Magdę Niedbałą, znaną wokalistkę folkową Joannę Słowińską czy pioniera polskiej sceny hip hop – Dj'a Feel-X'a. Niecodzienna fuzja stylów i 22-u (!) muzycznych osobowości złożyły się na unikalny charakter płyty, silnie wyróżniający zespół na polskiej scenie hip hopowej.

Album „Drzewa” zawiera 20 utworów balansujących stylistycznie na pograniczu hip hopu, reggae, bluesa, jazzu, world music, z dostrzegalnymi wpływami folku czy klasyki. W efekcie powstała barwna mieszanka stylistyczna, okraszona wyjątkowym kunsztem wykonawczym i aranżacyjnym, którą dopełnia niebanalna rapowa narracja.

GADABIT od początku 2007 r. bardzo aktywnie działa na krakowskiej scenie muzycznej. Zagrał dotąd kilkadziesiąt koncertów, dzieląc scenę z takimi wykonawcami jak: Tede, Fokus, Peja, donGuralesko, Łona & Webber, Grubson, Rahim czy Kaliber 44. Istotnymi osiągnięciami zespołu są: występ podczas Uprising Reggae Festival 2009 w Bratysławie, kwalifikacja do finału festiwalu FAMA 2010, 1-e miejsce w ogólnopolskim turnieju Reggae Rap Liga 2015, czego efektem był występ przed wielotysięczną publicznością podczas Rap Reggae Festiwalu w Chorzowie.

Wsłuchaj się w Drzewa i ich oryginalny język – Gadabit!04:06 314 04:06Gadabit feat. Dj Feel X - Energia 1080p 1080p

Dodał: ForTuneOfficial

Wacław Zimpel Quartet - Stone Fog

Visit our store:
http://for-tune.pl/en/plyty/waclaw-zimpel-quartet-stone-fog/

Zobacz płytę w naszym sklepie:
http://for-tune.pl/plyty/waclaw-zimpel-quartet-stone-fog/

1. COLD BLUE SKY
2. OLD FEET FEEL OUT THE PATH
3. A SUDDEN SHIFT MISSED
4. AS THE MOON DIPS IN NETTLES
5. HUNDRED OF WINGS STEEL THE SUN
6. RIVER WILLOWS SWAY
7. ONE SIDE OF MY FACE IS COLDER THAN THE OTHER
8. STONE FOG

Wacław Zimpel -- klarnety
Krzysztof Dys -- fortepian
Christian Ramond -- kontrabas
Klaus Kugel -- perkusja

Wacław Zimpel jest klasycznie wykształconym klarnecistą oraz kompozytorem. Głównym źródłem jego inspiracji jest sakralna i rytualna muzyka różnych kultur. W swoich kompozycjach często odnosi się do dorobku dawnych kompozytorów, tworząc współczesne polemiki bądź komentarze do muzycznych tradycji. Jest liderem zespołów: Wacław Zimpel Quartet, Hera, Undivided. Wchodzi w skład założonej przez Kena Vandermarka orkiestry Resonance. Współpracuje z Hamidem Drake, Joe McPhee, Mikołajem Trzaską, Michaelem Zerangiem, Giridharem Udupą, Stevem Swellem, Bobbym Few, Markiem Tokarem i Perrym Robinsonem. Eyal Hareuveni -- rezenzent prestiżowego "All About Jazz" napisał- "Wacław Zimpel jest jednym z najbardziej obiecujących muzyków europejskiego kontynentu". "Stone Fog" to pierwsza płyta autorskiego kwartetu Wacława Zimpla. Powstanie Wacław Zimpel Quartet było w zasadzie nieuniknione -- czwórka instrumentalistów, których zbliżyły muzyczne fascynacje, wspólne występy w różnych konfiguracjach, a także horyzont europejskiej tradycji: Klaus Kugel z przestrzenną perkusją, przywołującą na myśl muzykę liturgiczną; Christian Ramond, którego kontrabas idealnie koresponduje z abstrakcyjnym i intuicyjnym rytmem Kugela; Krzysztof Dys czerpiący inspirację z pianistyki Prokofiewa czy Skriabina; oraz Wacław Zimpel na klarnetach -- chwilami liryczny, chwilami słowiański. Całość osadzona w bardzo europejskim, freejazzowym kontekście. Wacław Zimpel Quartet -- to nie tylko spotkanie czterech muzycznych osobowości, to również wspólne korzenie, poszukiwania, oraz rozmaitość osobistych inspiracji każdego z muzyków.

Subskrybuj: http://www.youtube.com/channel/UCyu6zcdVdjF6KYhUoYOVd-g?sub_confirmation=104:03 612 04:03Wacław Zimpel Quartet - Stone Fog 1080p 1080p

Dodał: ForTuneOfficial

Najczęściej oglądane filmy na kanale ForTuneOfficial
Visit our store:
http://for-tune.pl/en/plyty/obara-international-live-at-manggha/

Zobacz płytę w naszym sklepie:
http://for-tune.pl/plyty/obara-international-live-at-manggha/

1. CONVERSATION WITH...
2. BALLAD
3. 7UP
4. UNLOVED
5. VARIATION
6. MANGGHA

Maciej Obara -- saksofon altowy
Dominik Wania -- fortepian
Ole Morten Vagan -- kontrabas
Gard Nilsen -- perkusja

Obara International to niewątpliwie najbardziej wyrazisty zespół na obecnej rodzimej scenie improwizowanej. Maćkowi i s-ce wystarczyło zaledwie 16 miesięcy wspólnego grania, by osiągnąć empatyczną komunikację oraz wypracować własny styl i brzmienie.

Kwietniowy koncert w krakowskim Muzeum Manggha odbył się w ramach 19 Międzynarodowego Festiwalu Starzy i Młodzi czyli Jazz w Krakowie, a także był częścią wiosennej trasy koncertowej zespołu.

Pełna przygód podróż z Łodzi do Krakowa sprawiła, ze muzycy dotarli na miejsce koncertu na godzinę przed jego rozpoczęciem. Wielce prawdopodobne , że ta niekomfortowa sytuacja spowodowała zwiększoną mobilizację w zespole i publiczność, która szczelnie wypełniła salę koncertową była świadkiem -jak stwierdził Obara -- jednego z najlepszych występów tej formacji.

(Jarosław Polit)03:49 2120 03:49Obara International - Live at Manggha 720p 720p

Dodał: ForTuneOfficial

Composition from the album "Ninjazz" by Tomasz Dąbrowski AD HOC. Release date for the album: June 15th 2018.

Utwór z albumu Tomasz Dąbrowski AD HOC - "Ninjazz".
Premiera płyty 15 czerwca 2018 r.03:37 2015 03:37Tomasz Dąbrowski AD HOC - Ninjazz [EPK] 1080p 1080p

Dodał: ForTuneOfficial

Nowo dodane filmy
The Intuition Orchestra - To The Inside

Visit our store:
http://for-tune.pl/en/plyty/the-intuition-orchestra-to-the-inside/

Zobacz płytę w naszym sklepie:
http://for-tune.pl/plyty/the-intuition-orchestra-to-the-inside/

1. Czas było ruszać
2. Transuranowce
3. Oszałamiające wysokości Sierra Madre
4. Kolonizacja uwalanych smarem
5. Zeriba, zeriba
6. Stolon
7. Koszmarnie się upijał
8. Dziwactwo i zabobon
9. Cała podróż
10. Transsylwania
11. Do wewnątrz
bonus track:
12. Aspergillus

Ryszard Wojciul -- saksofon, sopranowy i altowy, klarnet, EWI, głos
Bolesław Błaszczyk -- instrumenty klawiszowe, fortepian
Jacek Alka -- perkusja
Marcin Olak -- gitary, głos
Monika Szulińska -- instrumenty perkusyjne
Maciej Szczyciński -- kontrabas
Jacek Malicki -- gitara
Wojciech Szewko -- gitara basowa

Historia The Intuition Orchestry sięga pierwszej połowy lat 80. XX wieku. Wówczas koledzy z podstawowej szkoły muzycznej -- Ryszard Wojciul, Bolek Błaszczyk i Jacek Alka rozpoczęli eksperymenty z muzyką improwizowaną. Bardzo szybko ich muzyczne spotkania przerodziły się w sesje grania intuitywnego, których rezultaty utrwalone zostały na wydanym dwa lata temu archiwalnym albumie Legendarne Ząbki, będącym niezwykłym dokumentem undergroundowej twórczości, zupełnie nietypowej dla tamtego czasu w Polsce. Nazwa The Intuition Orchestra pojawiła się jednak dopiero w roku 2008, kiedy po kilkunastu latach przerwy Ryszard, Bolek i Jacek ponownie spotkali się aby wspólnie improwizować. Od tego czasu zrealizowali kilka sesji nagraniowych. Jedna z nich z udziałem Grażyny Auguścik i Zdzisława Piernika ukazał się na płycie Fromm, uznanej przez blog Polish Jazz za jedną z trzech najlepszych polskich płyt roku 2012.

W książeczce do najnowszego albumu zespołu To The Inside czytamy -- „duch naszej muzyki pozostaje niezmienny, choć dotyka różnych obszarów muzycznej estetyki. Nie boimy się konsonansu, choć nasza gra jest często chropowata i dzika. Wspólne komponowanie oparte jest na słuchaniu partnera, na współodczuwaniu, na szukaniu przestrzeni, na wzajemnych inspiracjach. Podróż do wnętrza, zaprowadziła nas w nowe rejony, także za sprawą udziału w nagraniu Marcina Olaka -- jazzmana z krwi i kości. Materiał uzupełniliśmy o utwór nagrany z udziałem legendy polskiej muzyki intuitywnej -- członka Grupy w Składzie -- Jacka Malickiego, oraz specjalny bonus -- nagranie kończące płytę, zrealizowane w roku 1993. Jest to jazzowa ballada wyimprowizowana przez nas jako ilustracja muzyczna do dyplomowego filmu animowanego (warszawska ASP) zrealizowanego przez Agnieszkę Skolik.

Subskrybuj: http://www.youtube.com/channel/UCyu6zcdVdjF6KYhUoYOVd-g?sub_confirmation=103:52 525 03:52The Intuition Orchestra - To The Inside 720p 720p

Dodał: ForTuneOfficial

Visit our store:
http://for-tune.pl/en/plyty/obara-international-live-at-manggha/

Zobacz płytę w naszym sklepie:
http://for-tune.pl/plyty/obara-international-live-at-manggha/

1. CONVERSATION WITH...
2. BALLAD
3. 7UP
4. UNLOVED
5. VARIATION
6. MANGGHA

Maciej Obara -- saksofon altowy
Dominik Wania -- fortepian
Ole Morten Vagan -- kontrabas
Gard Nilsen -- perkusja

Obara International to niewątpliwie najbardziej wyrazisty zespół na obecnej rodzimej scenie improwizowanej. Maćkowi i s-ce wystarczyło zaledwie 16 miesięcy wspólnego grania, by osiągnąć empatyczną komunikację oraz wypracować własny styl i brzmienie.

Kwietniowy koncert w krakowskim Muzeum Manggha odbył się w ramach 19 Międzynarodowego Festiwalu Starzy i Młodzi czyli Jazz w Krakowie, a także był częścią wiosennej trasy koncertowej zespołu.

Pełna przygód podróż z Łodzi do Krakowa sprawiła, ze muzycy dotarli na miejsce koncertu na godzinę przed jego rozpoczęciem. Wielce prawdopodobne , że ta niekomfortowa sytuacja spowodowała zwiększoną mobilizację w zespole i publiczność, która szczelnie wypełniła salę koncertową była świadkiem -jak stwierdził Obara -- jednego z najlepszych występów tej formacji.

(Jarosław Polit)03:49 2120 03:49Obara International - Live at Manggha 720p 720p

Dodał: ForTuneOfficial

Visit our store:
http://for-tune.pl/en/plyty/mateusz-ryczek-planetony/

Zobacz płytę w naszym sklepie:
http://for-tune.pl/plyty/mateusz-ryczek-planetony/

1. Strzępy snu
Judith Le Monier -- skrzypce
Jakub Nowak -- skrzypce
Maria Jadziewicz -- altówka
Dariusz Dudzinski -- wiolonczela

2. Kręgi Saturna
Paweł Jabłczyński -- kontrabas

3. Seven Knocks
Chain Marimba Trio: Shoko Sakai, Arkadiusz Kątny, Conrado Moya

4. Ocean Europy
Flexible Orchestra -- Robert Kurdybacha -- dyrygent

5. Miedziane Niebo
Katarzyna Dziewiątkowska-Mleczko -- głos
Mateusz Ryczek -- live electronics

6. Metasonora
Orkiestra Muzyki Nowej, Szymon Bywalec -- dyrygent / conductor 

Planetony to tony tonów z czaszkoskłonu Mateusza Ryczka. Mateusz ma układy w Układzie Słonecznym (Pierścienie Saturna, Neptun, Ocean Europy), jednak jego własny układ za słońce ma ŁAD. By kompozycja była ładna, w jej DNA musi tkwić jakaś „harmonia przedustawna". Szczególnie często jest to ciąg Lucasa (każda kolejna liczba jest sumą dwóch poprzednich: 2, 1, 3, 4, 7, 11, 18, 29, ...) oraz tzw. złota proporcja. Złota proporcja to liczba równa 1,61803..., ku której ciążą elementy ciągu Lucasa (11:7, 18:11, 29:18 etc.) i artyści -- przed Mateuszem Ryczkiem m.in. Fidiasz, Botticelli, Le Corbusier i Xenakis. Kompozytor posługuje się także srebrną proporcją (0,4142) oraz całą serią wytopionych przez siebie akordów: złotym, srebrnym, miedzianym, żelaznym i bromowym. Przekładając abstrakcyjne prawa matematyczne na konkretne częstotliwości, M. Ryczek jest twórcą do kwadratu: powołuje do życia nie tylko utwory, ale i tworzywo, tkanki swoich ciał astralnych, planetony. (Kacper Podrygajło)03:25 872 03:25Mateusz Ryczek -- Planetony 720p 720p

Dodał: ForTuneOfficial

Visit our store:
http://for-tune.pl/en/plyty/wojciech-blazejczyk-loopowizacje/

Zobacz płytę w naszym sklepie:
http://for-tune.pl/plyty/wojciech-blazejczyk-loopowizacje/

1. Sculpture 1
2. Sculpture 2
3. Sculpture 3
4. Sculpture 4
5. Sculpture 5
6. Sculpture 6
Wojciech Błażejczyk -- gitara elektryczna, live electronics

7. Music 4 Four (2012)
Warsaw Contemporary Ensemble

8. Chicken Run (2011)
Wojciech Błażejczyk -- gitara elektryczna

9. Involutio (2009)
Bartosz Kowalski -- trąbka, flet prosty
Wojciech Błażejczyk -- gitara elektryczna, live electronics
Krzysztof Kozłowski -- fortepian

10. Dziki Gon (2009)
Oliwier Andruszczenko -- klarnet
Wojciech Błażejczyk -- gitara elektryczna, live electronics
Krzysztof Kozłowski -- fortepian

11. Arytmia (2008)
Wojciech Błażejczyk -- gitara elektryczna
Mateusz Szemraj -- gitara elektryczna
Magdalena Kordylasińska-Pękala -- wibrafon, bongosy s
Leszek Lorent -- marimba, gongi
Wojciech Bylica -- perkusja

12. Loopowizacje 2 (2008)
Wojciech Błażejczyk -- gitara elektryczna, looper

Wojciech Błażejczyk jest jednym z najbardziej interesujących i oryginalnych kompozytorów młodego pokolenia w Polsce. Jego twórczość obejmuje utwory kameralne, orkiestrowe i elektroakustyczne. Jest również aktywnym instrumentalistą i improwizatorem. Jego pasją jest gitara elektryczna. Płyta „Loopowizacje" prezentuje utwory skomponowane wyłącznie na ten instrument. Usłyszymy kompozycje na gitarę solo oraz gitarę z zespołem kameralnym. Szczególnie ciekawe są utwory na gitarę elektryczną z towarzyszeniem elektroniki, która jest tworzona w całości na żywo przy pomocy zaprogramowanych wcześniej przekształceń i pętli. Kompozytor stosuje preparację gitary. Używa prętów metalowych, drumli, drewnianych pałeczek -- na przykład ołówka, metalowej rurki, mosiężnego guzika, smyczka, siekacza do jaj oraz śruby.

W utworach Involutio i Loopowizacje.2 duże znaczenie ma improwizacja, ujęta w ramy zakomponowanej formy. Music 4 Four to muzyka bardziej medytacyjna, dokładnie zapisana na akordeon, klarnet basowy, wiolonczelę i gitarę elektryczną. Gitara pełni tu rolę wiodącą. Z kolei Arytmia jest studium polirytmii. Dziki Gon to jednominutowy żart. W kompozycji Chicken Run na gitarę solo kompozytor używa wyłącznie niekonwencjonalnych technik gry, na przykład dotykając strun śrubą i uderzając je metalową pałką. Utwór ma charakter wirtuozowski. A kompozycja otwierająca płytę (Guitar Sculptures) jest zbiorem sześciu miniatur, prezentujących fascynujące możliwości dźwiękowe gitary.

Wspólną cechą twórczości Wojciecha Błażejczyka jest duża ekspresyjność, witalność, operowanie wyrazistym rytmem, ale także dbałość o barwę i formę. Cenię go również za szczerość i odwagę, z jaką wyraża własne emocje, oraz za nieustające poszukiwanie nowych dźwięków. Warto dodać, że pomimo młodego wieku kompozytor jest laureatem wielu konkursów kompozytorskich, a jego utwory są wykonywane na ważnych festiwalach w Polsce i za granicą. (Zygmunt Krauze)03:00 648 03:00Wojciech Błażejczyk -- Loopowizacje 720p 720p

Dodał: ForTuneOfficial

Visit our store:
http://for-tune.pl/en/plyty/lorent-nerkowski-eidos/

Zobacz płytę w naszym sklepie:
http://for-tune.pl/plyty/lorent-nerkowski-eidos/

1. Intro
muzyka -- Leszek Lorent

2. Apollo
muzyka -- Dariusz Przybylski
tekst -- Francisco Petrarka -- Sonet 34

3. Catulli carmen VIII
muzyka -- Ignacy Zalewski
tekst -- Katullus -- Pieśń VIII w tłumaczeniu Mateusza Żaboklickiego

4. Vides ut alta
muzyka -- Miłosz Bembinow
tekst -- Owidiusz -- Fasti III, Horacy -- Carmina liber, Pismo Święte -- Psalm 42,52

5. Kassandra
muzyka -- Iannis Xenakis
tekst -- Ajschylos -- Oresteja

6. Outro
muzyka -- Leszek Lorent
Leszek Lorent -- perkusja
Maciej Bogumił Nerkowski -- baryton

Głos ludzki i perkusja to dwa najstarsze instrumenty jakie towarzyszyły człowiekowi od początku jego egzystencji. Perkusja i głos budowały pierwszą w historii ludzkości sferę sacrum, pozwalając człowiekowi choć przez chwilę zbliżyć się do Niepojętego, do istoty rzeczy. Prezentowana na naszej płycie muzyka ową istotę rzeczy (gr. eidos) stara się przybliżyć. Wspólnie z moim przyjacielem, doskonałym barytonem -- Maćkiem Nerkowskim wiele czasu poświęciliśmy na przemyślenia w jaki sposób zaciekawić słuchacza muzyką barytonowo -- perkusyjną, która mogłaby być nośnikiem dawnych, filozoficznych idei zbliżających do eidos. Pomysł godny pochwały, lecz wydawałoby się niewykonalny, a w każdym razie niezwykle trudny. Na szczęście jest w panteonie kompozytorów kilka znaczących postaci, myślicieli tłumaczących filozoficzne teksty na język muzyki. Dla nich, podobnie jak i dla naszego duetu, muzyka jest uniwersalnym i jedynym językiem, oddziałującym na takim poziomie abstrakcji, że istnieje ponad wszelkimi podziałami narodowościowymi, kulturowymi, religijnymi, jest kluczem do szeroko pojętej gnozy. (Leszek Lorent)

Perkusja i głos od zawsze celebrowały erotykę, przenosiły ją w świat boskiego Cienia. Wibracje kamieni i głos człowieka są skrajnymi składnikami natury, która zbliża nas do siebie, zgodnie z kosmicznym rytmem choćby na chwilę. Niniejsza płyta pozwala na moment uchwycić istotę ludzkiej i muzycznej rzeczy (gr. eidos) i przybliżyć się na kilka chwil do progów -- Niepojętego. Perkusista Leszek Lorent i baryton Maciej Nerkowski kreują nastroje pełne radosnej powagi i ekstazy, tego co wzruszające i piękne...(dr hab. Tadeusz Kobierzycki)04:06 515 04:06Lorent & Nerkowski -- Eidos 720p 720p

Dodał: ForTuneOfficial

Mazolewski Gonzalez Quintet - Shaman

Visit our store:
http://for-tune.pl/en/plyty/mazolewski-gonzalez-quintet-shaman/

Zobacz płytę w naszym sklepie:
http://for-tune.pl/plyty/mazolewski-gonzalez-quintet-shaman/

1. SUITE
2. ASTIGMATIC
3. THE MATTER AT HAND
4. SZTANDAR
5. HYMN FOR JULIUS HEMPHILL
6. PUSHING THE CAR

Wojtek Mazolewski -- kontrabas, głosy
Dennis González -- trąbka, kornet, perkusja wokalna, głosy
Joanna Duda -- fortepian
Marek Pospieszalski -- saksofon tenorowy, klarnet altowy
Jerzy Rogiewicz -- perkusja, instrumenty perkusyjne

JAK RODZIŁ SIĘ SZAMAN?

Wszystko zaczęło się w sklepie płytowym Rubicon w Warszawie, którego byłem właścicielem. Podczas jednej z wizyt Wojtka Mazolewskiego, gdy z głośników sączyła się muzyka Yells at Eals, przyszedł nam do głowy pomysł, by połączyć siły jego polskiego zespołu ze znakomitym trębaczem z Teksasu -- Dennisem Gonzalezem. Do ich pierwszego muzycznego spotkania doszło jesienią 2010 r. w Warszawie. Mazolewski, Pospieszalski, Rogiewicz i Gonzalez rozpoczęli współpracę pod nazwą Mazolewski Trio feat. Dennis Gonzalez. W takim składzie zagrali trasę koncertową i spotkali się w studio im. Agnieszki Osieckiej, by zarejestrować pierwszą wspólną sesję. Dołączyła do składu często współpracująca z Wojtkiem pianistka Joanna Duda i tak narodził się Mazolewski Gonzalez Quintet. Nagrania dokonane podczas tej sesji wypełniają w całości przedstawianą Państwu płytę „Shaman". Listę kompozycji liderzy podzielili w sposób demokratyczny: dwa utwory Mazolewskiego, dwa Gonzaleza i dwa... Krzysztofa Komedy. Wykorzystanie kompozycji ikony polskiego jazzu (mamy oczywiście na myśli autora Rosmery`s Baby) to nie przypadek. Już podczas poprzedniej trasy koncertowej Yells at Eals w Polsce, zwieńczonej wydaną w renomowanej wytwórni płytowej Ayler Records płycie „Great Bydgoszcz Concert" Gonzalez włączył do swojego repertuaru komedowską Litanię, czym oddał hołd wspaniałej płycie Tomasza Stańko o tym samym tytule. Muzyka zawarta na „Shamanie" to jazz XXI wieku z świadomymi odniesieniami do historii gatunku, a obecność Dennisa Gonzaleza sprawia, że słuchamy zespołu w najwyższej formie.

Subskrybuj: http://www.youtube.com/channel/UCyu6zcdVdjF6KYhUoYOVd-g?sub_confirmation=104:30 1202 04:30Mazolewski Gonzalez Quintet - Shaman 720p 720p

Dodał: ForTuneOfficial

Visit our store:
http://for-tune.pl/en/plyty/magnolia-acoustic-quartet-boozer/

Zobacz płytę w naszym sklepie:
http://for-tune.pl/plyty/magnolia-acoustic-quartet-boozer/

1. BOOZER
2. TALE
3. DZWONY CERKIEWNE
4. COLD HANDS
5. KWARTOFLE
6. BOOMERANG
7. BOOBY TRAP

Jakub Sokołowski -- fortepian
Szyman Nidzworski -- saksofon sopranowy i tenorowy
Patryk Dobosz -- perkusja
Mateusz Dobosz -- kontrabas
goście:
Maciej Obara -- saksofon altowy
Tomasz Dąbrowski -- trąbka

Magnolia to dzika i tajemnicza roślina. Choć umiemy ją hodować, to najpiękniej kwitnie sama, bez naszej pomocy. Być może właśnie tak zakwitł Magnolia Acoustic Quartet, Nazwa nie wzięła się z fascynacji botaniką, a żałobną melodią jazzowych orkiestr, którą rozbrzmiewa Nowy Orlean.

Zakwitł gdzieś pomiędzy Krakowem a Warszawą, między wiedzą i wolną ekspresją, w połowie drogi dzielącej tradycję i spojrzenie w przyszłość. Jego powstanie dostrzeżono, a nawet doceniono. Druga nagroda w tym słynnym konkursie Jazz Juniors 2009 jest wyróżnieniem wartym co najmniej odnotowania. Efektem nagrody była także ich debiutancka płyta, sfinansowana stypendiami Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina i Societe Generale.

Przed laty Chick Corea powiedział, „Graj to co słyszysz, a jeśli nie słyszysz nic, to nie graj". I tak sobie myślę, że bracia Dobosz, Patryk i Jakub, Szymon Nidzworski i Jakub Sokołowski oraz zaproszeni przez nich goście: Tomasz Dąbrowski i Maciej Obara słyszą wiele i, co ważniejsze, potrafią do swojego słyszenia bez żadnych kłopotów namówić. A to wcale niekoniecznie jest rzecz powszechna. W ich muzyce odbijają się z jednej strony echa jazzu z najbardziej olśniewających czasów, kiedy powstawała muzyka Andrew Hilla, Sama Riversa czy Erica Dolphy'ego, z drugiej także tego całkiem współczesnego jazzu, uwzględniającego i M-Base'owski ferment lat 90., i o dekadę młodszy powiew skandynawskiej wrażliwości. Uważne spojrzenie na muzykę współczesną spotyka się tu we wspólnej przestrzeni z wiedzą o tym, jakimi meandrami podążał przez dekady ot, choćby „trzeci nurt" i gdzie były jego mocne i słabe miejsca. Wszystko to jest gdzieś w tej muzyce zaszyte, podobnie zresztą jak niezachwiana pewność, że przecież ważne muzycznie sprawy wydarzają się wtedy, gdy w ogólnym kompozycyjnym zamyśle poszuka się miejsca dla wyimprowizowania swojego porządku dźwięków.03:47 1109 03:47Magnolia Acoustic Quartet -- Boozer 720p 720p

Dodał: ForTuneOfficial

Nowo dodane filmy i seriale CDA Premium