+ Napisz wiadomość
10994 odsłon wideo
Dołączył(a): 2020-03-20
Foldery
Komputery rozumieją jedynki i zera, a kod maszynowy nie wygląda na jedynki i zera. O co chodzi? 

#Kod maszynowy, #Systemy binarne, #Podstawy komputerów, #Procesory, #NotacjaSzesnastkowa, #Programowanie, #MachineCode, #Processors, #BinarySystems, #ComputerBasics, #BinaryDigits, #HexadecimalNotation, #ComputerScience, #Programming, #DemystifyingTechnology, #PodstawyProgramowania, #TechnologieInformatyczne, #WytłumaczJakKomputerDziała02:05 18 02:05Komputery rozumieją jedynki i zera 1080p 1080p

Dodał: MariuszJurczenko

C# - Jeden z języków .NET
- tworzenie aplikacji, usług i bibliotek wielokrotnego użytku
- składnia jest podobna do java, c ++ i javascript
Pierwszy program piszemy w notatniku.
Kompilator poleceń C# - csc.exe22:08 21 22:08Kurs C# odc. 3 (Pierwszy program) 720p 720p

Dodał: MariuszJurczenko

W dzisiejszym odcinku edytowanie, debugowanie, kompilacja naszej aplikacji.24:45 36 24:45Kurs C# odc. 5(IDE) 720p 720p

Dodał: MariuszJurczenko

Dzisiaj zajmiemy się tworzeniem konstruktora  dla  naszej klasy.
Konstruktor to specjalna metoda klasy , która jest wywoływana jako pierwsza podczas tworzenia obiektu. 
Konstruktor można tworzyć za pomocą snippetu ctor.
https://github.com/mariuszjurczenko/CSarpKurs27:56 20 27:56Kurs C# odc. 9 - konstruktor. 720p 720p

Dodał: MariuszJurczenko

Cześć witam w kolejnym odcinku kursu c#, przez najbliższe kilka odcinków będziemy omawiać typy w C#. W szczególności chcę się upewnić, że wiesz, że każdy typ C # należy do jednej z dwóch kategorii. Każdy typ jest albo typem referencyjnym, albo typem wartościowym i ważne jest, aby zrozumieć, jak zachowują się te dwa różne typy.  Przyjrzymy się typom referencyjnym i typom wartościowym, a następnie zobaczymy, jak typy te są pakowane do plików, które nazywamy złożeniami czyli (Assemblies). 
Zaczniemy teraz od Typów  referencyjnych. 

cały odcinek:  http://dev-hobby.pl/csharp/kurs-c-odc-15/
kod:   https://github.com/mariuszjurczenko/CSarpKurs04:03 26 04:03Kurs C# odc. 15 - typy referencyjne 720p 720p

Dodał: MariuszJurczenko

Cześć witam w kolejnym odcinku kursu c#, przez najbliższe kilka odcinków bedziemy omawiac typy w C#. Dzisiaj omówimy sobie Typy wartościowe.
Każdy typ .NET należy do jednej z dwóch kategorii. Jest to typ referencyjny lub jest to typ wartościowy. Zmienna, która jest typem wartościowym, zawiera wartość, nie zawiera referencji do adresu pamięci, nie posiada wskaźnika, posiada wartość. 

cały odcinek:  http://dev-hobby.pl/csharp/kurs-c-odc-16/
kod:   https://github.com/mariuszjurczenko/CSarpKurs03:55 19 03:55Kurs C# odc. 16 - typy wartościowe 720p 720p

Dodał: MariuszJurczenko

Cześć witam w kolejnym odcinku kursu c#. Dzisaj porozmawiamy sobie o tym że typy wartości są zwykle niezmienne (Immutable)

Jednym ze szczególnych zachowań dotyczących typów wartościowych jest to, że typy wartościowe są zwykle niezmienne i na pewno podstawowe typy wartościowe, które zapewnia Microsoft, z którymi możemy pracować, są niezmienne, a to oznacza, że po utworzeniu typu wartościowego nie można zmienić wartości.
I tutaj Uwaga !!!!
Oczywiście Zawsze możemy zmienić wartość, którą przechowujesz w zmiennej, dlatego są one nazywane zmiennymi, ponieważ dane wewnątrz mogą się różnić mogą się zmieniać, ale rzeczywista wartość nigdy się nie zmienia !!!!!!, 
więc nie możesz zmienić wartości liczby całkowitej którą jest 4. 
4 to zawsze 4. również nie może zmienić wartości DateTime po skonstruowaniu daty. 

cały odcinek:    http://dev-hobby.pl/csharp/kurs-c-odc-19/
kod:                    https://github.com/mariuszjurczenko/CSarpKurs
email:                 mariuszjurczenko@dev-hobby.pl05:04 26 05:04Kurs C# odc. 19 - Immutable 720p 720p

Dodał: MariuszJurczenko

Witam w kolejnym odcinku kursu c# 
Dzisiaj porozmawiamy o kolejnym typie referencyjnym, który chcę wam przedstawić, jakim  jest tablica. Tablica jest prostą strukturą danych do zarządzania kolekcją wielu obiektów lub wielu wartości, a sama tablica jest zawsze typem referencyjnym.

cały odcinek:    http://dev-hobby.pl/csharp/
kod:                    https://github.com/mariuszjurczenko/CSarpKurs
email:                 mariuszjurczenko@dev-hobby.pl08:05 19 08:05Kurs C# odc. 20 - Tablice. 720p 720p

Dodał: MariuszJurczenko

Witam w kolejnym odcinku kursu c#
Dzisiaj porozmawiamy sobie o złożeniach  (Assemblies)

Nie możemy skończyć tematu typów bez omówienia związku między typami i złożeniami, ponieważ wszystkie typy, które tworzymy, zarówno typy referencyjne, jak i typy wartościowe, wszystkie muszą być spakowane w zestaw  (Assembli) w celu wykonania kodu lub użycia kodu w innym programie.

Złożenia (Assemblies)  są po prostu plikami z rozszerzeniem .exe lub .dll. Są to pliki, które Visual Studio może wygenerować z projektu.

cały odcinek: http://dev-hobby.pl/csharp/
kod: https://github.com/mariuszjurczenko/CSarpKurs
email: mariuszjurczenko@dev-hobby.pl06:13 16 06:13Kurs C# odc. 21 (Assemblies) 720p 720p

Dodał: MariuszJurczenko

Witam w kolejnym odcinku kursu c#.
Dzisiaj porozmawiamy sobie o Testach jednostkowych. Dodamy projekt Testów Jednostkowych do naszej solucji, wiemy już ze rozwiązanie może zawierać wiele projektów, a jeśli kliknę prawym przyciskiem myszy na rozwiązanie, mogę  dodać nowy projekt.

Projekt Testów Jednostkowych to projekt, w którym w jego kodzie będziemy testować inne fragmenty kodu i inne projekty, więc możemy chcieć mieć zautomatyzowane zadania, które mogą testować nasz kod.

Jeśli odcinek się podobał proszę o łapkę, dziękuje !

cały odcinek:   http://dev-hobby.pl/csharp/
kod:          https://github.com/mariuszjurczenko/CSarpKurs
email:       mariuszjurczenko@dev-hobby.pl13:52 13 13:52Kurs C# odc. 22 (Unit Tests) 720p 720p

Dodał: MariuszJurczenko

Cześć witam w kolejnym odcinku kursu c#. 

W tym odcinku oraz w kilku następnych odcinkach przyjrzymy się członkom, których możemy dołączyć do typu w języku programowania C#. 

Dotyczy to niektórych znanych nam już pojęć, o których wcześniej mówiliśmy, takich jak metody i pola które są częścią klasy i struktury, ale zamierzam omówić te pojęcia bardziej szczegółowo  i wprowadzić kilka nowych elementów. 

Więc w tym module koncentrujemy się na metodach, polach i nowych elementach takich jak  właściwości, delegaty i zdarzenia w języku C #.

W dzisiejszym odcinku omówimy Metody
Zacznijmy ten moduł od sprawdzenia kilku rzeczy, które już wiemy na temat metod... 

cały odcinek:  http://dev-hobby.pl/csharp/ 
kod:                  https://github.com/mariuszjurczenko/CSarpKurs
email:               mariuszjurczenko@dev-hobby.pl
grupa FB:  
https://www.facebook.com/groups/programowanieNaszeHobby/11:17 51 11:17Kurs C# odc. 23 (Members) 720p 720p

Dodał: MariuszJurczenko

Cześć witam w kolejnym odcinku kursu c#. 
W tym odcinku  omówimy Delegaty.
Wyobraź sobie, że chcesz zadeklarować zmienną, która odwołuje się do metody, a więc nie jest zmienną do trzymania liczby całkowitej, lub ciągu znaków lub dowolnego obiektu jakiejs klasy.
Kiedy deklarujesz zmienną która wskazuje na  metodę, to oznacza, że będziesz mieć zmienną, która zawiera kod wykonywalny, i możesz wywołać zmienna tak jak byś wywołała metodę za pomocą nawiasów 
i opcjonalnie możesz przekazac kilka argumentów. 
Aby to zadziałało, musisz utworzyć typ delegat, więc delegat jest typem, używaliśmy juz słowa kluczowego class, aby utworzyć typ, lub słowo kluczowe struct, aby utworzyć typ, jest tez słowo kluczowe delegate w język C #, a to słowo kluczowe pozwoli mi utworzyć typ, który jest dedykowany do odwoływania się do metod, a to oznacza, że definicja typu dla delegata wygląda inaczej niż definicja klasy.  

cały odcinek:     http://dev-hobby.pl/csharp/ 
kod:      https://github.com/mariuszjurczenko/CSarpKurs
email:   mariuszjurczenko@dev-hobby.pl 
grupa FB: 
https://www.facebook.com/groups/programowanieNaszeHobby/07:25 58 07:25Kurs C# odc. 25 Delegaty 720p 720p

Dodał: MariuszJurczenko

Cześć witam w kolejnym odcinku kursu c#. 
W tym odcinku omówimy Zdarzenia (Events).
Kolejnym typem członka, który możemy mieć w klasie są zdarzenia. Wielokrotnie w rozwoju oprogramowania potrzebujemy interakcji aby śledźić komponenty, które wykonują jakieś interesujące rzeczy w nieprzewidywalnym czasie. Na przykład przycisk na ekranie jest elementem, który chcemy śledzić, i chcemy wiedzieć, kiedy użytkownik klika ten przycisk. Nie wiemy dokładnie, kiedy użytkownik kliknie przycisk, ale możemy otrzymywać powiadomienia gdy użytkownik kliknie przycisk czyli gdy zajdzie zdarzenie klikniecia przycisku i wtedy możemy wykonać pewien kod w reakcji na to zdarzenie. 

cały odcinek:   http://dev-hobby.pl/csharp/ 
kod:                   https://github.com/mariuszjurczenko/CSarpKurs
email:                mariuszjurczenko@dev-hobby.pl 
grupa FB:
https://www.facebook.com/groups/programowanieNaszeHobby/04:33 38 04:33Kurs C# odc. 26 (Zdarzenia) 720p 720p

Dodał: MariuszJurczenko