+ Napisz wiadomość
13768 odsłon wideo
Dołączył(a): 2020-03-20
Foldery
Cześć witam w kolejnym odcinku kursu c#. Dzisaj porozmawiamy sobie o tym że typy wartości są zwykle niezmienne (Immutable)

Jednym ze szczególnych zachowań dotyczących typów wartościowych jest to, że typy wartościowe są zwykle niezmienne i na pewno podstawowe typy wartościowe, które zapewnia Microsoft, z którymi możemy pracować, są niezmienne, a to oznacza, że po utworzeniu typu wartościowego nie można zmienić wartości.
I tutaj Uwaga !!!!
Oczywiście Zawsze możemy zmienić wartość, którą przechowujesz w zmiennej, dlatego są one nazywane zmiennymi, ponieważ dane wewnątrz mogą się różnić mogą się zmieniać, ale rzeczywista wartość nigdy się nie zmienia !!!!!!, 
więc nie możesz zmienić wartości liczby całkowitej którą jest 4. 
4 to zawsze 4. również nie może zmienić wartości DateTime po skonstruowaniu daty. 

cały odcinek:    http://dev-hobby.pl/csharp/kurs-c-odc-19/
kod:                    https://github.com/mariuszjurczenko/CSarpKurs
email:                 mariuszjurczenko@dev-hobby.pl05:04 27 05:04Kurs C# odc. 19 - Immutable 720p

Dodał: MariuszJurczenko

Witam w kolejnym odcinku kursu c# 
Dzisiaj porozmawiamy o kolejnym typie referencyjnym, który chcę wam przedstawić, jakim  jest tablica. Tablica jest prostą strukturą danych do zarządzania kolekcją wielu obiektów lub wielu wartości, a sama tablica jest zawsze typem referencyjnym.

cały odcinek:    http://dev-hobby.pl/csharp/
kod:                    https://github.com/mariuszjurczenko/CSarpKurs
email:                 mariuszjurczenko@dev-hobby.pl08:05 20 08:05Kurs C# odc. 20 - Tablice. 720p

Dodał: MariuszJurczenko

Witam w kolejnym odcinku kursu c#
Dzisiaj porozmawiamy sobie o złożeniach  (Assemblies)

Nie możemy skończyć tematu typów bez omówienia związku między typami i złożeniami, ponieważ wszystkie typy, które tworzymy, zarówno typy referencyjne, jak i typy wartościowe, wszystkie muszą być spakowane w zestaw  (Assembli) w celu wykonania kodu lub użycia kodu w innym programie.

Złożenia (Assemblies)  są po prostu plikami z rozszerzeniem .exe lub .dll. Są to pliki, które Visual Studio może wygenerować z projektu.

cały odcinek: http://dev-hobby.pl/csharp/
kod: https://github.com/mariuszjurczenko/CSarpKurs
email: mariuszjurczenko@dev-hobby.pl06:13 18 06:13Kurs C# odc. 21 (Assemblies) 720p

Dodał: MariuszJurczenko

Witam w kolejnym odcinku kursu c#.
Dzisiaj porozmawiamy sobie o Testach jednostkowych. Dodamy projekt Testów Jednostkowych do naszej solucji, wiemy już ze rozwiązanie może zawierać wiele projektów, a jeśli kliknę prawym przyciskiem myszy na rozwiązanie, mogę  dodać nowy projekt.

Projekt Testów Jednostkowych to projekt, w którym w jego kodzie będziemy testować inne fragmenty kodu i inne projekty, więc możemy chcieć mieć zautomatyzowane zadania, które mogą testować nasz kod.

Jeśli odcinek się podobał proszę o łapkę, dziękuje !

cały odcinek:   http://dev-hobby.pl/csharp/
kod:          https://github.com/mariuszjurczenko/CSarpKurs
email:       mariuszjurczenko@dev-hobby.pl13:52 14 13:52Kurs C# odc. 22 (Unit Tests) 720p

Dodał: MariuszJurczenko

Cześć witam w kolejnym odcinku kursu c#. 

W tym odcinku oraz w kilku następnych odcinkach przyjrzymy się członkom, których możemy dołączyć do typu w języku programowania C#. 

Dotyczy to niektórych znanych nam już pojęć, o których wcześniej mówiliśmy, takich jak metody i pola które są częścią klasy i struktury, ale zamierzam omówić te pojęcia bardziej szczegółowo  i wprowadzić kilka nowych elementów. 

Więc w tym module koncentrujemy się na metodach, polach i nowych elementach takich jak  właściwości, delegaty i zdarzenia w języku C #.

W dzisiejszym odcinku omówimy Metody
Zacznijmy ten moduł od sprawdzenia kilku rzeczy, które już wiemy na temat metod... 

cały odcinek:  http://dev-hobby.pl/csharp/ 
kod:                  https://github.com/mariuszjurczenko/CSarpKurs
email:               mariuszjurczenko@dev-hobby.pl
grupa FB:  
https://www.facebook.com/groups/programowanieNaszeHobby/11:17 57 11:17Kurs C# odc. 23 (Members) 720p

Dodał: MariuszJurczenko

Cześć witam w kolejnym odcinku kursu c#. 
W tym odcinku  omówimy Delegaty.
Wyobraź sobie, że chcesz zadeklarować zmienną, która odwołuje się do metody, a więc nie jest zmienną do trzymania liczby całkowitej, lub ciągu znaków lub dowolnego obiektu jakiejs klasy.
Kiedy deklarujesz zmienną która wskazuje na  metodę, to oznacza, że będziesz mieć zmienną, która zawiera kod wykonywalny, i możesz wywołać zmienna tak jak byś wywołała metodę za pomocą nawiasów 
i opcjonalnie możesz przekazac kilka argumentów. 
Aby to zadziałało, musisz utworzyć typ delegat, więc delegat jest typem, używaliśmy juz słowa kluczowego class, aby utworzyć typ, lub słowo kluczowe struct, aby utworzyć typ, jest tez słowo kluczowe delegate w język C #, a to słowo kluczowe pozwoli mi utworzyć typ, który jest dedykowany do odwoływania się do metod, a to oznacza, że definicja typu dla delegata wygląda inaczej niż definicja klasy.  

cały odcinek:     http://dev-hobby.pl/csharp/ 
kod:      https://github.com/mariuszjurczenko/CSarpKurs
email:   mariuszjurczenko@dev-hobby.pl 
grupa FB: 
https://www.facebook.com/groups/programowanieNaszeHobby/07:25 62 07:25Kurs C# odc. 25 Delegaty 720p

Dodał: MariuszJurczenko

Cześć witam w kolejnym odcinku kursu c#. 
W tym odcinku omówimy Zdarzenia (Events).
Kolejnym typem członka, który możemy mieć w klasie są zdarzenia. Wielokrotnie w rozwoju oprogramowania potrzebujemy interakcji aby śledźić komponenty, które wykonują jakieś interesujące rzeczy w nieprzewidywalnym czasie. Na przykład przycisk na ekranie jest elementem, który chcemy śledzić, i chcemy wiedzieć, kiedy użytkownik klika ten przycisk. Nie wiemy dokładnie, kiedy użytkownik kliknie przycisk, ale możemy otrzymywać powiadomienia gdy użytkownik kliknie przycisk czyli gdy zajdzie zdarzenie klikniecia przycisku i wtedy możemy wykonać pewien kod w reakcji na to zdarzenie. 

cały odcinek:   http://dev-hobby.pl/csharp/ 
kod:                   https://github.com/mariuszjurczenko/CSarpKurs
email:                mariuszjurczenko@dev-hobby.pl 
grupa FB:
https://www.facebook.com/groups/programowanieNaszeHobby/04:33 43 04:33Kurs C# odc. 26 (Zdarzenia) 720p

Dodał: MariuszJurczenko

Cześć witam w kolejnym odcinku kursu c#.
W tym odcinku omówimy pętle. Istnieją cztery różne instrukcje do iteracji w języku C #, które są określane mianem pętli i wielokrotnego wykonywania bloku kodu. Zazwyczaj chcesz zrobić pętle, ponieważ chcesz wykonać kod dla każdego elementu w kolekcji, na przykład wydrukować każdą liczbę z tablicy liczb całkowitych.
Pętle w programowaniu są powszechne gdyż wykonywanie jakiejś czynności X razy tylko z innymi parametrami jest na porządku dziennym.
W programowaniu nie raz zdarzy się, że będziecie potrzebowali wielokrotnie wykonać dany blok kodu. Pętle pozwalają na wielokrotne wykonanie pojedynczych albo całych grup poleceń.

cały odcinek:   http://dev-hobby.pl/csharp/ 
kod:                   https://github.com/mariuszjurczenko/CSarpKurs
email:                mariuszjurczenko@dev-hobby.pl 
grupa FB:
https://www.facebook.com/groups/programowanieNaszeHobby/11:33 20 11:33Kurs C# odc. 29 Pętle 720p

Dodał: MariuszJurczenko

W dzisiejszym odcinku omówimy sobie Obsługę wyjątków.

W aplikacji C # mamy możliwość obsługi wyjątku przy użyciu instrukcji catch. Mamy blok kodu Try i blok kodu Catach. Blok Try to słowo kluczowe Try, a następnie nawiasy klamrowe, a wewnątrz nawiasów klamrowych znajdują się instrukcje który chcemy wykonać, a które mogą rzucić wyjątek. Blok Try może być śledzony przez jedną  lub więcej instrukcji Catach.

cały odcinek:   http://dev-hobby.pl/csharp/ 
kod:                   https://github.com/mariuszjurczenko/CSarpKurs
email:                mariuszjurczenko@dev-hobby.pl 
grupa FB:
https://www.facebook.com/groups/programowanieNaszeHobby/05:43 29 05:43Kurs C# odc. 32 (Try Catch) 720p

Dodał: MariuszJurczenko

Cześć witam w kolejnym odcinku kursu c#.
W dzisiejszym odcinku omówimy sobie blok Finally.

Po instrukcji Try Catach możemy opcjonalnie dołączyć instrukcję Finally.  Instrukcja Finally umożliwia określenie bloku kodu, który zawsze będzie wykonywany,  nawet jeśli nie istnieje wyjątek wewnątrz bloku Try. Tak więc kod Finally jest wykonywany zawsze, gdy istnieje wyjątek, i gdy nie ma wyjątku, to znaczy, mamy kod, który na przykład wyczyści zasoby, które wcześniej pozyskaliśmy. W .NET mówimy o zarządzanych zasobach, ale tak naprawdę jedynym zasobem zarządzanym przez środowisko wykonawcze .NET jest pamięć.
Środowisko wykonawcze wie, z jakiej pamięci korzystasz i jakiej pamięci nie używasz, i czyści to za Ciebie.

cały odcinek:   http://dev-hobby.pl/csharp/ 
kod:                   https://github.com/mariuszjurczenko/CSarpKurs
email:                mariuszjurczenko@dev-hobby.pl 
grupa FB:
https://www.facebook.com/groups/programowanieNaszeHobby/04:10 19 04:10Kurs C# odc. 33 (Finally) 720p

Dodał: MariuszJurczenko

Get ready to stay updated with the latest news and updates in the .NET and C# world in our newest video! Join us as we dive deep into the recent advancements and key information you need to know. 
In this video, we will cover everything from new features, tools, and frameworks to tips and tricks that can enhance your coding experience. Whether you are a seasoned developer or just starting with .NET and C#, this video is for you!
Dont miss out on this informative and engaging journey through the world of .NET and C#. Make sure to like and share this video with your fellow developers to keep them in the loop too! Stay tuned and lets explore together.

OUTLINE:
00:00:00
Introduction to the Video
00:00:25
NET 9 Preview
00:02:13
C# 12
00:04:11
Improvements in .NET 8
00:05:30
.NET 8 support in Visual Studio family tools
00:07:03
Summary of Key Updates and News

more:
https://dev-hobby.pl/
https://dev-hobby.pl/csharp/aktualnosci-dotyczace-net-i-c/

#DotNetDeveloper, #CSharpCoding, #DotNetCore, #ProgrammingLife, #CodingCommunity, #SoftwareDevelopment, #DeveloperLife, #CodingTips, #WebDevelopment, #TechInnovation, #ASPNET, #MicrosoftDeveloper, #CodeNewbie, #LearnToCode, #TechCommunity, #DotNetFramework, #VisualStudio, #Blazor, #EntityFramework, #MVC, #SoftwareEngineering, #TechWorld, #ProgrammingLanguages, #BackendDevelopment, #DotNetNuke, #CSharpProgramming, #NetCore, #CloudComputing, #DevOps, #AIProgramming07:32 25 07:32Latest Scoop on . NET and C# 1080p

Dodał: MariuszJurczenko

Music To Study.
Keep focused with this ambient study music to concentrate by :
A Night Alone - TrackTribe,
Miles Beyond - Quincas Moreira,
Sunday Stroll - Huma-Huma

#musicforstudying 
#musicforworking
#ambientmusic  
#studymusic 
#workmusic01:04:31 44 01:04:31Music To Study 720p

Dodał: MariuszJurczenko

Music To Study Or Work

Keep focused with this ambient study music to concentrate by:
A Night Alone - TrackTribe
Miles Beyond - Quincas Moreira
Sunday Stroll - Huma-Huma

#musicforstudying
#musicforworking
#jazzmusic
#ambientmusic
#studymusic
#workmusic01:04:31 127 01:04:31Music To Study Or Work

Dodał: MariuszJurczenko

W tym kursie będziemy budować jeden duży praktyczny projekt Portal Randkowy. Będziemy go budować od początku do końca łącznie z opublikowaniem w sieci, gdzie będzie można go przetestować!!!

Ten kurs jest bardzo praktyczny, lekcje będą wymagały kodowania !!! Jeśli jesteś typem osoby, która lubi uczyć się przez praktykę, to ten kurs jest zdecydowanie dla Ciebie !!!

Wszystko, czego potrzebujesz, aby rozpocząć, to komputer z twoim ulubionym systemem operacyjnym i pasja do nauki tworzenia aplikacji przy użyciu ASP.NET Core i Angular.

Jeśli odcinek się podobał proszę o łapkę, dziękuje !

Cały Kurs na Dev-hobby.pl !!!! 
https://dev-hobby.pl/kursy/portal-randkowy-seria-web-developer-czesc-3/
Kod:

https://github.com/mariuszjurczenko/PortalRandkowy
mariuszjurczenko@dev-hobby.pl02:17:26 65 02:17:26Portal Randkowy Trial 720p

Dodał: MariuszJurczenko